Wednesday, December 26, 2012

Saturday, December 1, 2012

Entri khas untuk suami tersayang

Abg kuat bodek..werkkk..
Abg kuat tidoq
Abg pandai masak sardin..
Abg pandai masak sotong goreng kunyit
yg penting, abg tak kuat bodek tp comel sesangat..kihkihkih

Monday, July 9, 2012

muka tak puas hati



dua2 macam tak puas hati je

Sunday, June 24, 2012

Gambar Kucing Pada 1800an Dan 1900an

Sebenarnya manusia dah lama suka tengok gambar kucing, bezanya sekarang kita tengok gambar kucing dengan gunakan internet.

Ini antara gambar yang telah diambil pada zaman tahun 1800an dan 1900an.




Gambar oleh Harry Pointer (1822-1889)





























Gambar oleh Harry Whittier Frees (1879-1953)




















This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1108x1200.

Monday, April 16, 2012

LELAKI TERTINGGI DAN TERENDAH DI DUNIA

Most Unique Guinness World Records (52 pics)

Sultan Kosen dari Turkey,merupakan lelaki tertinggi dunia dengan ketinggian 2m 46.5cm (8ft 1in), dengan rekod tangan dan kaki paling panjang dalam dunia...subahanaallah...



Most Unique Guinness World Records (52 pics)

He Pingping dari China merupakan lelaki terendah dan terkecil dunia dengan ketinggian 74.61cm (2ft 5.37in)

SIPUT BABI TERBESAR DI DUNIA


Most Unique Guinness World Records (52 pics)



Siput babi terbesar pernah direkodkan adalah berukuran 39.3cm (15.5in) dengan kepanjangan of 27.3cm (10.75in) dan berat 900g (2lb) yang merupakan spesis siput babi africa.

Thursday, March 29, 2012

OMG.. it was u!!!




Sexy cat....

Peeeewwwiiiittt.......

Monday, March 19, 2012

Mak ko xde



line clear, mak ko xde.. Nah amik ko makan bende ni, asyik aku je makan ni.. muak ko tau x??

Alamak!!

Alamak!! Tolong! tershepit ni..

Tolong!!!!

tolongg!!!  

Saturday, February 18, 2012

Wednesday, February 15, 2012

Friday, February 3, 2012

Mengapa sayang cintakan abang..?


Suami : Mengapa sayang cintakan abang..? 

Isteri : kerana abang cintakan ALLAH..... 


Suami : maksud sayang..??


Isteri : ya...kerana AGAMA yang ada pada abang, selalu pesan agar syg jaga AURAT, jaga IMAN, jaga TAQWA, jaga MARUAH, jaga HATI, dan jaga MULUT ni...jadi...TIADA yang lebih UTAMA dari itu...(^__^) Biar BERSAMA-SAMA melayari BAHTERA CINTA di dua SYURGA...SYURGA CINTA dan SYURGA ALLAH S.W.T...♥

Persoalan: Sekiranya kita sudah berusaha memperbaiki diri dan kemudian ketika berkahwin kita mendapat jodoh yang tidak sebaik kita, bagaimana?


Persoalan: Sekiranya kita sudah berusaha memperbaiki diri dan kemudian ketika berkahwin kita mendapat jodoh yang tidak sebaik kita, bagaimana?

Ada beberapa pilihan jawapan yang dapat dipertimbangkan.

Pertama, memang ada kemuliaan yang Allah berikan kepada hambaNya. Kemuliaan ini datang dalam bentuk ujian melalui pasangan hidup seperti yang dialami Nabi Nuh, Nabi Luth dan Asiyah binti Muzahim.

Kedua, kita mungkin memperbaiki diri dan itu Nampak secara lahiriah. Namun di hati, secara batin, kita mungkin lebih buruk lagi daripada pasangan kita itu. Buruk dalam niat kita, keikhlasan kita dan prasangka-prasangka kita kepada Allah. Contohnya, apabila ditimbang dan diukur, jadinya kita setara sahaja dengan dia.

Kemungkinan ketiga, mungkin kita berasa diri kita sempurna. Namun sebenarnya makin teruk. Ini sebenarnya yang membimbangkan. Kenapa? Berasa baik sering kali menutup pintu-pintu bagi memperbaiki diri yang selanjutnya. Salah seorang sahabat saya sering berceloteh mengingatkan kita daripada ghurur ataupun tertipu seperti ini. Katanya, “Itu perasaan awak sahaja!”

Ternyata soal perkahwinan itu mudah sahaja dapat dikategorikan sebagai hal yang susah. Namun ingat, ada dua mudah dan satu susah dalam ayat saya tadi. Oleh sebab itu, dengan izin Allah, perkahwinan itu lebih banyak senangnya. Namun begitu, ia kekal susah apabila kita jenis yang suka menyusahkan diri dan menyusahkan orang lain. Sudah jelas yang menyusahkan diri sendiri membuatkan kita susah di dunia manakala menyusahkan orang lain membuatkan kita susah di hadapan Allah kelak.

Hanya satu hal yang sebenarnya perlu diberi penekanan. Ketika hampir pada pernikahan kadangkala menjadi masa yang sensitive. Sangkaan yang tidak benar, sikap yang tidak benar dan pasrah tanpa ada keyakinan, semua itu mampu menjadi isu-isu yang menganggu perjalanan rumah tangga.

"JIKA ANDA BERANI MENCINTAI, ANDA JUGA HARUS BERANI MENIKAHI"


"JIKA ANDA BERANI MENCINTAI, ANDA JUGA HARUS BERANI MENIKAHI"

Rasulullah saw bersabda.....


"Tiga golongan yang mendapat bantuan Allah adalah mereka yang menikah untuk memelihara kesucian diri, hamba yang hendak membayar kemerdekaan dirinya, dan orang-orang yang berperang di jalan Allah".


-[HR Ahmad, Turmudzi, an-Nasa’i dan Ibnu Majah]-

Tuesday, January 31, 2012

KENAPA, MENGAPA, BAGAIMANA?




ADAKAH AKU SUDAH DIKIRA BERIMAN?

“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.” (Surah Al-Ankabut:2-3)

KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” (Surah Al-Baqarah:216)

KENAPA BERAT UJIAN INI?

“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.” (Surah Al-Baqarah:286)

RASA FRUST? TENSION? LEMAH SEMANGAT?

“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.” (Surah Al-Imran:139)

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya mencapai kemenangan).” (Surah Al-Imran:200)

“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk” (Surah Al-Baqarah:45)

APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?

“Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka.” (Surah At-Taubah:111)

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

“Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal.” (Surah At-Taubah:129)

ARGHHH AKU TAK TAHAN!!! AKU DAH BOSAN!!

“Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keridhaanNya; dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka (kerana) mengharapkan perhiasan dunia ini; dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingati Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melewati batas. (Surah Al-Kahfi:28)


والله اعلم.


Sumber : JKKK Fan Club

Friday, January 27, 2012

camne saya leh ada kat sini?

Trust Me, I'm an "Engineer"


























This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x540.








This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x540.












This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x540.


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 720x540.










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...