Sunday, October 30, 2011

Kenapa tam?

Ramai org selalu bertanya kenapa aku guna nickname tam? Sebenarnya ada sbb nama aku tam. Aku mula mendapat gelaran tam ni semasa aku belajar di kolej matrikulasi perlis. Masa itu,aku mempunyai geng asrama yg sgt kecoh dan mencapap dikalangan pelajar perempuan, slalu shj membuat bising dan mendatangkan masalah kepada warden dan pak guard. Yang paling tak dapat dilupakan ada satu peristiwa sms bulan ramadhan. Ketika itu,bermulalah peperangan mercun terkuat antara blok asrama lelaki. Memandangkan blok asramaku ummu umairah merupakan blok ppuan yg plg hujung dan bersebelahan dgn blok laki. Kami menyabut cabaran melawan mercun dgn bdk laki.. Bg geng aku, xde mslh nk dptkan stok mercun memandangkan perlis sempadan dgn thai. Stok mercun dgn mudah blh didapati di black market dan padang besar. Ok,berbalik blk dgn peperangan mercun, ada peristiwa lucu telah terjadi. Tengah best bermain mercun kt tingkat 4 asrama , tiba2x ada ada sorg student ni wt report kt warden dan pak guard. Yg kelakarnya, pak guard dan warden menyangka blok asrama kami telah mengalami kebakaran,padahal asap berkepul2x 2 sebenarnya dtg dr asap mercun yg kami main. Kami telah ditahan dgn pak guard n warden. Tapi xadilkan, pelajar perempuan yg men mercun shj ditahan, diskriminasi gender kn? Hehe.. Tapi xpe, sejak hari tu, ramai yg makin kenal geng kami yg seramai 13org 2..hehe..memandangkan populariti tgh menaik, ala2x artis gitu..hehe..kami decide nak bg gelaran stp org. Gelaran diberi berdasarkan seniority tarikh kelahiran kami. Mcm pangkat along,angah, alang, acik,ucu semua tu.. Memandangkan aku lahir bln 8 yg tengah2x, aku diberi gelaran tam, sesuai dgn warna kulit aku yg itam ketika itu,byk men panas..hehe... Byk lg peristiwa antara kami yg berlaku time matrik dlu, xcampur lagi gado dgn dak laki kt kafe smpai baling tulang ayam.. Tp 2 suma hanya tinggal kenangan. 12 Mac 2004 merupakan tarikh terakhir kami kt kmp. Skrg semua mkin membesar dan mempunyai kehidupan sndri, ada yg kawin,ada anak, ada yg kehilangan suami,ada yg msih single dan mcm2x lagi.. Yg ptg,kenangan akan diingt smpai ke mati.. Lurve u all, aziera, syad,elie, akmal, kecik,kinah,idah, miha, azrin, syamy, fifah,ema...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...